نام مسئول هسته: دکتر اعظم اسفیجانی
دانشکده مرتبط: علوم تربیتی و روانشناسی
تیم راهبری هسته:
| 
 ردیف  | 
 نام و نام خانوادگی  | 
 مرتبه علمی  | 
 عنوان برنامه تحقیقاتی جهت دار در گلستان  | 
| 
 1  | 
 اعظم اسفیجانی  | 
 دانشیار  | 
 طراحی، توسعه و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی  | 
| 
 2  | 
 نگین برات دستجردی  | 
 استادیار  | 
 آموزش الکترونیکی، فناوری های نوین در آموزش و یادگیری ، طراحی وتولید چند رسانه ایهای آموزش  | 
| 
 3  | 
 سید امین عظیمی  | 
 استادیار  | 
 یادگیری الکترونیکی و سواد رسانه ای  | 
| 
 4  | 
 حامد شهبازی  | 
 استادیار  | 
 هوش مصنوعی- مکاترونیک – کارآفرینی  | 
| 
 5  | 
 محمد رضا شعرباف  | 
 استادیار  | 
 روشهای جدید در توسعه سیستمهای نرمافزاری  | 
دانشجویان تحت راهنمایی تیم راهبری هسته (با موضوع پروپوزال مصوب در راستای برنامه پژوهشی هسته):
| 
 ردیف  | 
 نام و نام خانوادگی  | 
 شماره دانشجویی  | 
 مقطع  | 
 تعداد نیمسال طی شده  | 
 عنوان پارسا  | 
 پروپوزال (مصوب/دردست تصویب)  | 
 نوع هدفمندی پارسا (1-6)*  | 
 میانگین نمرات دانشجو  | 
 میزان اعتبار(ریال) ... در 5 سال گذشته  | 
| 
 1  | 
 مهتاب عسکری  | 
 991545005  | 
 دکتری  | 
 6  | 
 طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر حس حضور در محیط یادگیری برخط در دانشگاه اصفهان  | 
 مصوب  | 
 -  | 
 44/18  | 
 -  | 
| 
 3  | 
 زهرا شیرزادی  | 
 4011544018  | 
 ارشد  | 
 2  | 
 ارزشیابی اثربخشی گیمیفیکیشن در آموزش مقطع ابتدایی  | 
 دفاع شده  | 
 -  | 
 53/18  | 
 -  | 
| 
 4  | 
 مائده مداحی کوپائی  | 
 991544017  | 
 ارشد  | 
 6  | 
 بررسی رابطه بین میزان سواد دیجیتال و پذیرش فناوری در دانشجویان مجازی دانشگاه اصفهان بر مبنای مدل UTAUT  | 
 دفاع شده  | 
 -  | 
 32/18  | 
 -  | 
| 
 5  | 
 زهرا موثق پور  | 
 991524032  | 
 ارشد  | 
 6  | 
 ارزشیابی اثرات متقابل دانش تلفیق فناوری (تیپک) نومعلمان و موانع ادراک شده برای تلفیق فناوری  | 
 دفاع شده  | 
 -  | 
 55/18  | 
 -  | 
| 
 6  | 
 مائده اسدی  | 
 4001524002  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 ارزشیابی شبکه آموزشی دانشآموزان(شاد) از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر اصفهان  | 
 دفاع شده  | 
 -  | 
 55/17  | 
 -  | 
| 
 7  | 
 راضیه ایستان  | 
 4001514006  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 ارزشیابی تاثیر نرمافزار آموزشی مداد در درس علوم بر پیشرفت تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر پایهی پنجم ابتدایی ناحیهی شاهین شهر سال 1041-1  | 
 دفاع شده  | 
 -  | 
 88/18  | 
 -  | 
| 
 8  | 
 نفیسه رضایی برزانی  | 
 4001544005  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر اثربخشی آموزش مبتنی بر بازیوارسازی در مقطع ابتدایی  | 
 دفاع شده  | 
 -  | 
 98/17  | 
 -  | 
| 
 9  | 
 زهرا زارعی  | 
 
  | 
 ارشد  | 
 6  | 
 تجربه ی زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی از حضور در اجتماعات یادگیری حرفه ای حضوری و مجازی در دوره ی کووید۱۹  | 
 دفاع شده  | 
 -  | 
 43/18  | 
 -  | 
| 
 10  | 
 فرشته صالحی پور  | 
 4001514035  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی دانش، نگرش و مهارت دانشجویان واستادان دانشگاه اصفهان درباره کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری  | 
 مصوب  | 
 -  | 
 46/17  | 
 -  | 
| 
 11  | 
 علی نیک پور  | 
 991524035  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی رابطه استفاده از واقعیت مجازی بر عملکرد تحصیلی، خودکارآمدی، خودتنظیمی و انگیزش دانش آموزان کلاس هشتم در درس علوم تجربی  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 57/16  | 
 
  | 
| 
 12  | 
 راضیه علی بوربان  | 
 4001544011  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی در فرایند تدریس معلمان مقطع ابتدایی بر اساس مدل UTAUT2  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 83/17  | 
 
  | 
| 
 13  | 
 سکینه فیروز نامدار  | 
 961514060  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 طراحی برنامه چندرسانه ای تعاملی کتاب علوم هفتم جهت تقویت مهارت های شناختی دانش آموزان مطبق با نظریه بار شناختی  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 87/18  | 
 
  | 
| 
 14  | 
 سمیه عابدی  | 
 971524062  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 طراحی، تولید و تعیین اثربخشی برنامه چند رسانه ای تعاملی در قالب بازی مبتنی بر اصول مایر جهت تقئیت رفتارهای اجتماعی دانش اموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 29/18  | 
 
  | 
| 
 15  | 
 زهرا کلانتری  | 
 961524048  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 امکان سنجی کارپوشه الکترونیکی در مدارس ابتدایی منطقه مهردشت اصفهان  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 73/16  | 
 
  | 
| 
 16  | 
 زهرا رفیعی  | 
 951511374002  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 تاثیر غنی سازی محیط یادگیری به کمک اپلیکیشن "مدرسه شادی" بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی در دانش آموزان پایه اول دبستان منطقه باغبهاران در سال تحصیلی 96-97  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 29/16  | 
 
  | 
| 
 17  | 
 مرجان حقانی  | 
 981514019  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی عوامل موثر بر پذیرش یادگیری سیار در دوران کوید19 در مدارس ابتدایی بر اساس مدل یکپارچــة پذیــرش و اســتفاده از فنــاوری  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 14/19  | 
 
  | 
| 
 18  | 
 فائزه عبدلی نژاد  | 
 991524024  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی رابطه استفاده از اپلیکیشن )شبکه اجتماعی دانش آموزی( شاد با خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر کرمان  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 96/17  | 
 
  | 
| 
 19  | 
 محدثه باطنی  | 
 971544014 
  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 تاثیر بازی وار سازی بر عملکرد حل مسئله، انگیزش و درگیری در درس ریاضی دانش آموزان دختر چهارم منطقه شاهین شهر اصفهان  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 79/18  | 
 
  | 
| 
 20  | 
 لیلا برهانی  | 
 961544002  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی مدل ساختاری رابطه حضور اجتماعی با انگیزش تحصیلی ، پیشرفت تحصیلی و رضایت دانشجویان در دوره های انلاین دانشگاه اصفهان  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 42/19  | 
 
  | 
| 
 21  | 
 فرشته قهرمان زاده  | 
 981524044  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 مطالعه تاثیر استفاده از بازی وار سازی در اموزش آنلاین بر خود تنظیمی و انگیزه دانشجویان دانشگاه اصفهان  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 32/19  | 
 
  | 
| 
 22  | 
 فاطمه سادات طباطبایی  | 
 971514043  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی تاثیر بازی وار سازی بر انگیزه و عملکرد تحصیلی دانش اموزان پایه چهارم ابتدایی شهر اصفهان در درس رساضی  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 09/17  | 
 
  | 
| 
 23  | 
 فاطمه صالحی  | 
 991514029  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی اثربخشی داستان و خود توضیحی بازی دیجیتال بر یادگیری، درگیری تحصیلی و انتقال یادگیری در درس ریاضی دانش آموزان پایه اول ابتدایی  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 54/17  | 
 
  | 
| 
 24  | 
 مرجان حقانی  | 
 981514019  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 بررسی عوامل موثر بر پذیرش یادگیری سیار در دوران کوید19 در مدارس ابتدایی بر اساس مدل یکپارچــة پذیــرش و اســتفاده از فنــاوری  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 14/19  | 
 
  | 
| 
 25  | 
 سجاد رئیسی  | 
 921511084015  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 ارزیابی میزان آمادگی،دانش،مهارت ،نگرش و دسترسی معلمان در کاربرد ابزارهای یادگیری الکترونیکی در فرایند یاددهی- یادگیری مدارس ابتدایی شهرکرد  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 68/17  | 
 
  | 
| 
 26  | 
 نرگس میرانی  | 
 951511374005 
  | 
 ارشد  | 
 4  | 
 ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار از دیدگاه معلمین آموزش و پرورش منطقه پشت آب زابل با استفاده از مدل فعالیت مستدل  | 
 دفاع شده  | 
 
  | 
 45/16  | 
 
  | 
طرح بروندانشگاهی یا گرنت جذب شده جاری یا خاتمه یافته در ۵ سال گذشته توسط اعضای تیم راهبری هسته:
| 
 ردیف  | 
 عنوان طرح/گرنت  | 
 مجری  | 
 کارفرما / تامینکننده اعتبار  | 
| 
 1  | 
 فرصت ها و چالش های به کارگیری فناوری های نوین تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی در فرایند یاددهی – یادگیری دانش آموزان  | 
 اعظم اسفیجانی  | 
 سازمان آموزش و پرورش استان  | 
| 
 2  | 
 طراحی و استقرار استانداردهای نظام یاددهی و یادگیری ارائه آموزشهای فنی و حرفهای الکترونیکی  | 
 سیدامین عظیمی  | 
 سازمان فنی و حرفه ای کشور  | 
| 
 3  | 
 تدوین سبک زندگی مجازی سلامت محور دانش آموزان متوسطه (مبتنی بر رویکرد سلامت سازمان بهداشت جهانی)  | 
 سیدامین عظیمی  | 
 سازمان آموزش و پرورش استان  | 
| 
 4  | 
 ارزیابی فضاهای آموزشی دانشگاه اصفهان با استفاده از استانداردهای طراحی فضای آموزشی  | 
 نگین برات دستجردی  | 
 دانشگاه اصفهان  | 
| 
 5  | 
 تدوین الگوی جامع آموزش اثربخش سازمان پارکها و فضای سبز بر اساس عارضه یابی اثربخشی نظام آموزشی موجود آن  | 
 زهره موسوی و اعظم اسفیجانی  | 
 سازمان پارکها و فضای سبز  | 
| 
 6  | 
 بررسی پیادهسازی طرح کسب و کار فرهنگسرای مجازی  | 
 محمدرضا شعرباف، اعظم اسفیجانی و سید فخرالدین نوربهبهانی  | 
 شهرداری اصفهان  | 
نیازسنجی، طراحی و اجرای آموزش در محیط های جدید و بهرهمندی از رسانههای گوناگون یکی از ضروریترین نیازهای جامعه و صنعت در دنیای امروز است. تمامی موسسات، سازمان ها و افراد بهطور مستقیم و یا غیر مستقیم با فرایند آموزش و یادگیری درگیر هستند. هسته پژوهشی حاضر، با هدف طراحی و بهینه سازی آموزش و یادگیری برای مخاطبان با استفاده از فناوریها و رسانههای نوین و در راستای تحقق شعار جامعهمحوری و مسألهمداری پژوهشهای تخصصی حوزه تکنولوژی آموزشی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی تشکیل شده است. پژوهشهای هسته همگی با رویکرد حل یکی از مسائل کلیدی در نظام آموزشی (اعم از آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی و ...) طراحی شدهاند.