ردیف | دانشکده | تعیین اولویت ها و راهبردهای پژوهشی |
1 | علوم جغرافیایی | ۱- برنامه ریزی منطقه ای با تاکید بر آمایش موضوعی حوضه زاینده رود ۲- هسته پژوهشی آب،تاب آوری و سازگاری توسعه |
2 | مهندسی کامپیوتر | ۱- اینترنت اشیاء و تحول دیجیتال ۲- هوش مصنوعی و سیستمهای یادگیری ۳- علم داده و تحلیل کلان دادهها این عناوین در عین جزئی نبودن، مزیت برون دانشگاهی برای استان و کشور داشته و در عین حال امکان انجام پژوهشهای بنیادی نیز در آن وجود دارد.» |
3 | شیمی | ۱-نانو مواد، زیست مواد و کاتالیزورهای کاربردی در حوزه سلامت (تشخیصی، دارویی و درمانی)، محیط زیست و انرژی ۲- محاسبات و شبیه سازیهای کاربردی در حوزه فرایندهای شیمیایی، مواد و زیست مواد کاربردی ۳-سنتز مواد شیمیایی کاربردی با ارزش افزوده بالا |
4 | زمین شناسی | ۱- مطالعه نحوه شکل گیری کانسارها، اکتشافات و تخمین ذخایر منابع معدنی و مطالعات پترولوژی و سن سنجی آنها ۲- پیش بینی مخاطرات زمین شناسی شامل زلزله، فرونشست زمین، مخاطرات حفر تونل ها، مکان یابی سازه های بزرگ، بهسازی زمین، هیدروژئولوژی (آبهای زیرزمینی) و آلودگی های زیست محیطی و توسعه پایدار ۳- آنالیز حوضه های رسوبی حاوی منابع انرژی (هیدروکربوری)، مطالعات چینه نگاری و دیرینه شناسی، رسوب شناسی و تکتونیک مرتبط با آنها |
5 | ریاضی و آمار |
۱- پژوهش های بنیادی در علوم ریاضی ( ریاضی محض، آمار، ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر) ۲- پژوهش های صنعتی در علم آمار ۳- پژوهش های صنعتی در حوزه ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر |
6 | عمران و حمل و نقل | ۱- توسعه و کاربرد علوم ژئوماتیک و اطلاعات مکانی در مطالعه و پایش مستمر و هوشمند اقلیم، مخاطرات طبیعی و متغیرهای محیطی با رویکرد توسعه پایدار ۲-توسعه پایدار زیرساختهای حمل و نقل با رویکرد هزینههای چرخه عمر و محیط زیست ۳-توسعه و کاربرد علوم مهندسی عمران در پایش و حل مشکلات کشور با رویکرد توسعه پایدار |
7 | زبانهای خارجی | ۱-پژوهش در آسیب شناسی روش های آموزش زبان در ایران و ارائه راهبردهای نوین آموزشی. ۲-پژوهش های ادبیات تطبیقی ( ادبیات رشته های موجود دانشکده با ادبیات فارسی). ۳- پزوهش در نظریات جدید زبان شناسی و کاربردهای آنها ( تدوین فرهنگ لغت، ترجمه، پردازش زبان...) |
8 | علوم تربیتی و روانشناسی | ۱- امکان سنجی و استقرار رصد خانه علم و فناوری استان اصفهان ۲-پایش وضعیت و راهکارهای پیشگیری از طلاق در استان اصفهان ۳-بررسی افسردگی و اضطراب ناشی از کاهش آب زاینده رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین مردم اصفهان و ارائه راهکارهای افزایش شادی و ارتقا سلامت روان در سطوح مختلف سنی |
9 | الهیات و معارف اهلالبیت(ع) |
۱. تربیت دینی |
10 | فنی و مهندسی | ۱- شبکه هوشمند برق ۲- سلامت دیجیتال ۳- تولید و توسعه کاربردهای انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ۴- توسعه فناوری های پاک در صنایع پتروپالایش و فولاد |
11 | علوم ورزشی |
۱- تولید، توسعه و بکارگیری دانش نوین علوم ورزشی با هدف ارتقا تندرستی، بهره وری و کیفیت زندگی تمام اقشار جامعه ایرانی ۲- تولید، توسعه و بکارگیری دانش نوین علوم ورزشی با هدف بهبود عملکرد و مانیتورینگ ورزشکاران ۳- تولید، توسعه و بکارگیری دانش نوین علوم ورزشی با هدف بهبود و ارتقا عملکرد بیماران و افراد با نیازهای خاص ۴- تولید، توسعه و بکارگیری دانش نوین مدیریت ورزشی با هدف ارتقا ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای ای در کشور همراستا با تحولات علمی جهان |
12 | علوم اداری و اقتصاد |
۱. انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه مسائل خرد و کلان اقتصادی در بخش دولتی، خصوصی، داخلی و بین الملل ۲. انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه مسائل مالی و حسابداری در بخش دولتی، خصوصی و بازار سرمایه ۳. انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه مسائل مدیریتی و سازمانی (از جمله منابع انسانی، بازاریابی، زنجیره تامین، تولید و تحقیق در عملیات) در بخش تولیدی، خدماتی، و بازرگانی ۴. انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی و روابط بین الملل در عرصه داخلی و بین الملل و نهادهای درون و برون مرزی ۵. انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه مسائل حقوقی با تمرکز بر دستگاه قضا، وکالت، دفاتر اسناد رسمی و مشاوره حقوقی. |
13 | علوم زیستی | ۱- ابداع، به کارگیری، ارزیابی و تولید فراورده های زیستی، تخمیری و سنتزی ۲-مطالعات کاربردی زیست شناسی و زیست فناوری در حوزه محیط زیست و سلامت ۳-طراحی و تولید زیست حسگرها |
14 | ادبیات و علوم انسانی |
کلان روند :سیاستگذاری اجتماعی فرهنگی (با محوریت شبیه سازی سیستمهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اصفهان) مأموریتهای ویژه:الف :مرکز مطالعات علوم اجتماعی ب:مرکز پیوستنگاری فرهنگی کلان رونو :توسعۀ گردشگری در اصفهان با رویکرد گردشگری فرهنگی، ادبی و تاریخی: مأموریتهای ویژه :الف:مرکز گردشگری ادبی ب:مرکز تاریخ شفاهی ج:مرکز تاریخ دفاع مقدس د:مرکز علوم انسانی دیجیتال کلان روند :گسترش فعالیتهای میان رشته ای برای حل مشکلات دانشگاه . منطقه مأموریتهای ویژه: الف:مرکز آموزش و ترویج زبان و ادبیات فارسی ب:مرکز «فبک» (فلسفه برای کودکان) دانشگاه اصفهان سایر مأموریتها:هدفمندسازی پایان نامهها ؛ تشکیل هستههای پژوهشی مرتبط ؛ اصلاح و ارتقای فرایندهای آموزشی و پژوهشی برای تحقق اهداف کلان روندها |
15 | فیزیک |
فناوری اپتیک و لیزر: ۱- اپتیک لایه های نازک: طراحی و ساخت سلولهای فوتوولتائیک، طراحی و ساخت دیودهای نورگسیل آلی و معدنی، طراحی وساخت پالایه های اپتیکی. |
فیزیک | علوم کوانتومی: ۱- مبانی نظری و ریاضی مکانیک کوانتومی ۲- اپتیک کوانتومی نانوساختارها، برای تولید و آشکارسازی حالتهای غیرکلاسیک ۳-طراحی سامانه های اپتومکانیکی برای تولید، پردازش و اندازه گیریهای دقیق روی حالتهای کوانتومی ۴- طراحی سامانه های کوانتوم اپتیکی برای شبیه سازی و مهندسی حالتهای کوانتومی ۵-نظریه اطلاعات، محاسبات و ارتباطات کوانتومی |
|
فیزیک | فناوری کوانتومی:۱-مولدهای تک فوتون، آشکارسازها، بلورهای خاص و مولدهای اعداد تصادفی مبتنی بر مکانیک کوانتومی ۲- رمزنگاری ۸/Y مخابرات و ارتباطات امن. ۳-محاسبات وشبیه سازی کوانتومی ۴-حسگرهای و رادارهای کوانتومی و مترولوژی و اندازهگیریهای خیلی دقیق ۵-تصویرسازی کوانتومی شامل دوربینهای تک فوتون و تصویربرداری خارج از دید مستقیم ۶-توسعه فناوریهای کوانتومی بر مبنای مدارات مجتمع فوتونیک ۷-ساخت پردازندههای کوانتوم اپتیکی | |
فیزیک | ماده چگال: ۱-پژوهشهای محاسباتی کلاسیکی و کوانتومی در حوزه های مختلفی مانند سامانه های پیچیده زیستی۲- سامانه های همبسته-رایانه های کوانتومی-سامانه های کم بعد و نانو؛ موادتوپولوژیک، مواد مغناطیس و ابررسانا و ساختارهای بلورین و بی شکل ۳- پژوهشهای بنیادی و نظری در حوزه های گوناگون مانند سامانه های همبسته قوی -سمانه های کوانتومی باز وبسته-مواد توپولوژیک ۴-پژوهشهای تجربی در زمینه ساخت و بررسی ویژگیهای فیزیکی مواد مانند مواد مغناطیس، ابررسانا ، نیم رسانا و غیره ۵ - مطالعه و مهندسی خواص فیزیکی مواد در جهت کاربرد انها در صنعت | |
فیزیک | مهندسی هسته ای : ۱-طراحی و بهینه سازی راکتورهای هسته ای (قلب راکتور، سوخت، ایمنی) ۲- توسعه سامانه های تصویربرداری پزشکی و پرتودرمانی ۳- بررسی روشهای مختلف استفاده از واکنشهای گداخت با محوریتهای مختلف تولید انرژی، کاربردهای صنعتی و پزشکی ۴- کاربردهای پرتو در صنعت | |
16 | امور فناوری ، مرکز رشد وکارآفرینی | ۱-نحوه ی ارزیابی برای استقرار متقاضیان براساس تقاضا ازنظر فناوری، اندازه شرکت، نیروی انسانی، موضوع فعالیت و..با توجه به ظرفیتهای دانشگاه ۲-ایجاد ساختار مناسب برای تجاری سازی فعالیتهای دانشگاهی و ارزش گذاری داراییهای نامشهود ۳-طراحی ومعماری ناحیه نوآوری براساس الگوی ایرانی ۴- چگونگی افزایش ارتباط موثر خانواده دانشگاهی ( اساتید،کارکنان، دانشجویان و...) باناحیه نوآوری |