نام مسئول هسته: بهزاد میرزائیان دهکردی
تیم راهبری هسته (شامل مسئول هسته):
| 
 ردیف  | 
 نام و نام خانوادگی  | 
 مرتبه علمی  | 
 گروه آموزشی  | 
 عنوان برنامه تحقیقاتی جهت دار  | 
| 
 ۱  | 
 بهزاد میرزائیان دهکردی )مسئول هسته(  | 
 استاد  | 
 
 مهندسی برق 
 | 
 طراحی، ساخت و کنترل ماشین های الکتریکی پربازده و مقاوم  | 
| 
 ۲  | 
 آرش کیومرثی  | 
 دانشیار  | 
 مهندسی برق  | 
 طراحی، ساخت و کنترل ماشین های الکتریکی پربازده و مقاوم  | 
دانشجویان هسته:
| 
 ردیف  | 
 نام و نام خانوادگی  | 
 مقطع  | 
 سال شروع تحصیل  | 
 عنوان پارسا  | 
| 
 ۱  | 
 محمدکریمقاسمی  | 
 دکتری  | 
 ۱۳۹۸  | 
 طراحی و ساخت درایو الکتریکی برای کنترل همزمان دو موتور الکتریکی سنکرون  | 
| 
 ۲  | 
 علی زارع چاووشی  | 
 دکتری  | 
 ۱۳۹۶  | 
 کنترل تطبیقی سرعت و گشتاور در موتورهای بدون سنسور سنکرون مغناطیس دائم در حضور بار نا متعادل  | 
| 
 ۳  | 
 مهدیار تقوی عراقی  | 
 دکتری  | 
 ۱۳۹۵  | 
 طراحی، تحلیل و ساخت یک ماشین سنکرون رلوکتانسی تقویت شده با آهنربا بر مبنای سیم پیچی های متمرکز  | 
| 
 ۴  | 
 علی شیرخانی ولدانی  | 
 کارشناسی ارشد  | 
 ۱۴۰۰  | 
 طراحی و ساخت اینورتر پنج فاز  | 
برنامه پژوهشی هسته :
با توجه به اولویت ها و راهبردهای پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی با عنوان شبکه های هوشمند برق و گسترش میکروگریدها و خودرو های الکتریکی هدف هسته پژوهشی در راستای اولویت راهبردی پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی، معطوف به ارتقاء فناوری ساخت و کنترل ماشین های (موتورها و ژنراتورها) الکتریکی تحت عنوان موتور-درایو های الکتریکی در کاربردهای مختلف مانند: تجهیزات خانگی، میکرو گریدها و خودرو های الکتریکی است. با توجه اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی؛ اغلب، مسیر تحقیقات در راستای طراحی، ساخت و کنترل ماشین های الکتریکی، با هدف کاهش تلفات و افزایش بازده، ضمن کاهش همزمان حجم و وزن موتورها و رسیدن به پاسخ دینامیکی مطلوب، کاهش نوسانات گشتاور و نوسانات شار مغناطیسی، معطوف شده است. در برنامه پژوهشی هسته اهداف مورد نظر بطور خلاصه عبارتند از:
۱- طراحی، تحلیل، مدلسازی، شبیه سازی و ساخت ماشینهای الکتریکی با هدف افزایش بازده و کاهش نوسانات گشتاور و نوسانات شار مغناطیسی، در این مسیر توجه بیشتر بر موتوردرایو های الکتریکی نسل جدید مانند: ماشین های سنکرون مغناطیس دایم، سنکرون رلوکتانسی و القایی جدید است.
۲- مدلسازی، شبیه سازی، طراحی و ساخت درایوهای الکتریکی و مبدلهای الکترونیک-قدرت با هدف افزایش بازده و بهبود پاسخ دینامیکی.
۳- توسعه روش های کنترلی به منظور مقاوم بودن سیستم کنترلی در برابر تغییرات پارامترهای ماشین، درایو و مبدل های الکترونیک-قدرت و اعوجاجات و اغتشاشات ناخواسته وارد شده به سیستم با هدف بهره برداری مطلوب ازسیستم در محدوده وسیع از تغییرات نقطه کار.