۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
فرصت مطالعاتي بلند مدت ( 6 ماهه )

در اجرای ماده 5 اصلاحی پیوست شماره 5 آئین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی دانشگاه و موسسات پژوهشی کشور و موضوع بند ماده 1 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، به منظورارتباط پیوسته و هدفمند اعضای هیات علمی با سایر دانشگاهها و موسسات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی با هدف اعتلای موقعیت علمی و فناوری کشور وحضور در عرصه های علمی بین المللی، آئین نامه استفاده از فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی تدوین شده است .

فرصت مطالعاتی خارج از کشور

در این نوع از فرصت مطالعاتی عضو هیات علمی منتخب برای تحقیق و مطالعه در مورد یک موضوع خاص که امکان انجام آن در داخل کشور نمی باشد و یا انجام کار مشترک با صاحب نظران و اساتید شاغل در خارج از کشور ضروری باشد، بر اساس کسب حداقل امتیازات و اخذ پذیرش از یک دانشگاه یا مرکز علمی-پژوهشی معتبر مورد تاید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت هیئت امناء ذیربط به خارج از کشور اعزام می شود .

فرصت مطالعاتی داخل کشور

در این نوع فرصت مطالعاتی عضو هیات علمی منتخب براید تقویت و افزایش توانمدی های پژوهشی و یا انجام مطالعه و تحقیق در یک موضوع خاص در سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی و صنعتی معتبر به تشخیص موسسه و یا دانشگاه محل خدمت خودت به مطالعه و تحقیق می پردازند. در این نوع فرصت مطالعاتی باید موافقت موسسه میزبان برای انجام فرصت مطالعاتی کسب گردد .

 

فرآيند اجرايي استفاده از ماموريت فرصت مطالعاتي اعضاي هيأت علمي دانشگاه اصفهان

الف) فرآيند مربوط به پيشنهاد فرصت مطالعاتي:

1- تكميل مدارك* مورد نياز توسط عضو محترم هيات علمي دانشگاه (متقاضي) و ارسال درخواست به گروه مربوطه

2- ارسال طرح تحقيقاتي پيشنهادي متقاضي به داوران توسط گروه مربوطه(دو داور داخل دانشگاه يا در صورت عدم وجود داور متخصص در گروه هاي آموزشي دانشگاه به داور خارج از دانشگاه ارسال شود)

3- انعكاس نظرات داوران به متقاضي توسط مدير گروه

4- پاسخ متقاضي به نظرات داوران و ارسال آن به مدير گروه مربوطه درصورت نياز به اصلاح طرح، ظرف مدت يك هفته

5- بررسي و تصويب درخواست متقاضي مبني بر استفاده از فرصت مطالعاتي و طرح تحقيقاتي پيشنهادي بر اساس نظرات داوران در شوراي پژوهشي گروه

6- بررسي و تصويب درخواست متقاضي مبني بر استفاده از فرصت مطالعاتي و طرح تحقيقاتي پيشنهادي و صورتجلسه گروه در شوراي پژوهشي دانشكده

7- ارسال مدارك به معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه (تا 15 آبان ماه هر سال)

8- بررسي تقاضاي ماموريت فرصت مطالعاتي در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه

9- ارسال مدارک متقاضیان فرصت مطالعاتی به هیات رئیسه دانشگاه .

10- اعلام مصوبه هيأت مميزه دانشگاه در خصوص متقاضیان فرصت مطالعاتی به رياست دانشگاه .

11- اعلام نظر هيات رئيسه دانشگاه به معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه

12- ابلاغ مصوبه هيأت رئيسه دانشگاه به متقاضي به منظور تكميل پرونده **

13- ارسال مدارك جهت تكميل پرونده** به گروه و دانشكده مربوطه و در نهايت به معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه.

14- مکاتبه با وزارت علوم جهت معرفی متقاضی برای خرید ارز

15- تهيه نامه براي سفارت جهت صدور رواديد توسط دفتر همكاريهاي علمي بين المللي دانشگاه

16- تهیه پیش نویس حكم ماموريت و ارسال برای ریاست دانشگاه جهت امضاء

17- پرداخت هزينه هاي ماموريت پس از صدور حكم توسط معاونت اداري و مالي دانشگاه به صورت علي الحساب

17- معرفي متقاضي براي خريد ارز از بانك وخريد بليت رفت و برگشت متقاضي و همراهان

18- اعزام متقاضي با هماهنگي معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه

*مدارك شامل: فرم تكميل شده در خواست استفاده از فرصت مطالعاتي- فرم تكميل شده پيشنهاد طرح تحقيقاتي مأموريت فرصت مطالعاتي- فرم تكميل شده برنامه فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي متقاضي در طول دوره فرصت مطالعاتي- فرم تكميل شده برونداد هاي مأموريت فرصت مطالعاتي انجام شده قبلي (مربوط به متقاضياني كه براي بار دوم به بعد درخواست داده اند)، فعاليتهاي علمي پژوهشي متقاضي يا رزومه (CV) محتوي مشخصات مربوط به فهرست مقالات علمي ، دانشجويان تحصيلات تكميلي و طرحهاي جاري و خاتمه يافته درون دانشگاهي و برون دانشگاهي، تكميل فرمهاي ارتقاء(به همراه كليه مدارك و اسناد علمي و پژوهشي)

** پرونده شامل: پذيرش از دانشگاه يا مركز يا موسسه معتبر و مورد تاييد شوراي پژوهشي دانشگاه، انجام مراحل تعهد محضري با هماهنگي دفتر حقوقي دانشگاه، هماهنگي با تحصيلات تكميلي دانشگاه، اعلام تاريخ خروج از كشور و تاييد توسط مدير گروه مربوطه، تكميل فرم همراهان)

ب) فرآيند مربوط به فرصت مطالعاتي جاري:

· ارائه گزارش سه ماهه اول ماموريت توسط متقاضي به گروه

· تصويب گزارش علمي سه ماهه اول در شوراي پژوهشي گروه و ارسال به دانشكده مربوطه

· تصويب گزارش علمي سه ماهه اول در شوراي پژوهشي دانشكده و ارسال به معاونت پژوهش و فناوري

· درصورت درخواست تمدید ماموریت با موافقت گروه و دانشکده برای ریاست دانشگاه جهت طرح در هیات رئیسه ارسال می گردد.

· دریافت مصوبه هیات رئیسه دانشگاه و تهیه پیش نویس تمدید ماموریت و امضاء رئیس دانشگاه

· ابلاغ مصوبه تمدید ماموریت به متقاضی

ج) فرآيند مربوط به فرصت مطالعاتي خاتمه

· تهيه و ارائه گزارش علمي نهايي و مالي حداکثر شش ماه پس از مراجعت از ماموريت توسط متقاضي و ارسال به مدير گروه مربوطه

· ارسال گزارش علمي متقاضي به داوري توسط مدير گروه

· انعكاس نظرات داور به متقاضي توسط مدير گروه

· بررسي وتصويب گزارش علمي نهايي در شوراي پژوهشي گروه و ارسال به معاون پژوهشي دانشكده

· بررسي و تصويب گزارش علمي نهايي در شوراي پژوهشي دانشكده و ارسال به معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه

· بررسي و تصويب گزارش علمي نهايي

· مكاتبه با معاونت اداری و مالی دانشگاه به منظور تسويه حساب مأموريت

 
 

فرم ها

فرم شماره ۱ : فرم درخواست استفاده از ماموريت فرصت مطالعاتی

فایل

فرم شماره ۲ : فرم پيشنهاد طرح تحقيقاتي فرصت مطالعاتي

فایل

فرم شماره ۳ : برنامه فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي در زمان استفاده از فرصت مطالعاتي

فایل

فرم شماره ۴ : بروندادهاي ماموريت فرصت مطالعاتي انجام شده قبلي

فایل

فرم همراهان

فایل

فرم استاد جانشین

فایل

مدارك لازم جهت تقاضاي استفاده از ماموريت فرصت مطالعاتي اعضاي هيات علمي

فایل

آیین نامه ها

آيين نامه فرصت مطالعاتي اعضاي هيات علمي

فایل

اصلاحيه آيين نامه فرصت مطالعاتي اعضاي هيات علمي

فایل

شیوه نامه ها

شيوه نامه فرصت مطالعاتي اعضاي هيات علمي

فایل


تاریخ به روزرسانی:
1403/03/30
تعداد بازدید:
219
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان - خیابان هزار جریب - دانشگاه اصفهان - ساختمان مرکزی-طبقه سوم
کدپستی: ...........
E-mail:  Cent-lib@ui.ac.ir 
تلفن: 37932174 تلفکس: 36689918
Powered by DorsaPortal