۱۴۰۳ جمعه ۱۱ آبان
طراحي، تحليل، مدلسازي، شبيه سازي و ساخت موتور-درايو هاي الكتريكي پر بازده و مقاوم

      نام مسئول هسته: بهزاد ميرزائيان دهکردي

تيم راهبري هسته (شامل مسئول هسته):

رديف

نام و نام خانوادگي

مرتبه علمي

گروه آموزشی

عنوان برنامه تحقيقاتي جهت دار

1

بهزاد ميرزائيان دهکردي

)مسئول هسته(

استاد

 

مهندسی برق

طراحي، ساخت و كنترل ماشين های الكتريكی پربازده و مقاوم

2

آرش کيومرثي

دانشيار

مهندسی برق

طراحی، ساخت و كنترل ماشين هاي الكتريكی پربازده و مقاوم

دانشجويان هسته:

رديف

نام و نام خانوادگي

مقطع

سال شروع تحصیل 

عنوان پارسا

1

محمدکريمقاسمي

دکتري

1398

طراحي و ساخت درايو الکتريکي برای کنترل همزمان دو موتور الکتریکی سنکرون

2

علی زارع چاووشی

دکتری

1396

كنترل تطبيقي سرعت و گشتاور در موتورهاي بدون سنسور سنكرون مغناطيس دائم در حضور بار نا متعادل

3

مهديار تقوي عراقي

دکتري

1395

طراحي، تحليل و ساخت يک ماشين سنکرون رلوکتانسي تقويت شده با آهنربا بر مبناي سيم پيچي هاي متمرکز

4

علی شيرخاني ولداني

کارشناسی ارشد

1400

طراحی و ساخت اینورتر پنج فاز

برنامه پژوهشی هسته :

با توجه به اولويت ها و راهبردهاي پژوهشي دانشکده فنی و مهندسی با عنوان شبکه های هوشمند برق و گسترش میکروگریدها و خودرو های الکتریکی هدف هسته پژوهشی در راستای اولویت راهبردی پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی، معطوف به ارتقاء فناوری ساخت و کنترل ماشین های (موتورها و ژنراتورها) الکتریکی تحت عنوان موتور-درایو های الکتریکی در کاربردهای مختلف مانند: تجهیزات خانگی، میکرو گریدها و خودرو های الکتریکی است. با توجه اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی؛ اغلب، مسیر تحقیقات در راستای طراحی، ساخت و کنترل ماشین های الکتریکی، با هدف کاهش تلفات و افزایش بازده، ضمن کاهش همزمان حجم و وزن موتورها و رسیدن به پاسخ دینامیکی مطلوب، کاهش نوسانات گشتاور و نوسانات شار مغناطیسی، معطوف شده است. در برنامه پژوهشی هسته اهداف مورد نظر بطور خلاصه عبارتند از:

1- طراحي، تحليل، مدلسازي، شبيه سازي و ساخت ماشین‌هاي الکتریکی با هدف افزایش بازده و کاهش نوسانات گشتاور و نوسانات شار مغناطیسی، در این مسیر توجه بیشتر بر موتوردرایو های الکتریکی نسل جدید مانند: ماشین های سنکرون مغناطیس دایم، سنکرون رلوکتانسی و القایی جدید است.

2- مدلسازی، شبیه سازی، طراحی و ساخت درایوهای الکتريکي و مبدل‌های الکترونيک-قدرت با هدف افزایش بازده و بهبود پاسخ دینامیکی.

3- توسعه روش هاي کنترلی به منظور مقاوم بودن سيستم کنترلي در برابر تغییرات پارامترهای ماشین، درایو و مبدل هاي الکترونيک-قدرت و اعوجاجات و اغتشاشات ناخواسته وارد شده به سیستم با هدف بهره برداری مطلوب ازسيستم در محدوده وسیع از تغییرات نقطه کار.

تاریخ به روزرسانی:
1402/12/12
تعداد بازدید:
196
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان - خیابان هزار جریب - دانشگاه اصفهان - ساختمان مرکزی-طبقه سوم
کدپستی: ...........
E-mail:  Cent-lib@ui.ac.ir 
تلفن: 37932174 تلفکس: 36689918
Powered by DorsaPortal